Popular post

Popular Posts

Szeretettel üdvözöllek!

Üdvözöllek a blogomon! Itt olyan írásokat olvashatsz az EFT egy-egy területével kapcsolatban, mely éppen foglalkoztat, vagy melyről úgy érzem, hasznos lenne beszélgetni. Ha hozzáfűzni valód, kérdésed vagy ötleted van az adott témakörben, vagy esetleg szeretnél valamiről olvasni, szólj hozzá bátran!

2010-06-12 11:03:56

Popular Posts

A mennyország kapujának kitárása

Ez egy összetett gyakorlat Kurt Tepperweintől. Most csak az előgyakorlatot szeretném ismertetni, mint a légzőgyakorlat egy nagyon szokatlan, de csodálatos és nagyon felemelő formáját. A gyakorlat forrása Tepperwein Mentáltréning című könyve. 1. Figyeld meg a légzésed. Ne siettesd és ne is próbáld lassítani. Érezd, hogy a levegő átjárja a tested. 2. Csak tüdőd balfelével lélegezz. (Ott érezd, arra koncentrálj!) 3. Csak tüdőd jobb felével lélegezz. 4. Most lélegezz tüdőd mindkét felével. 5. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen lefelé, egészen a lábujjadig. Érezd a "légzés kiegyenesítő erejét". Milyen érzés tölt el? 6. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen felfelé, a fejed irányába. Milyen érzés? 7. Lélegezz a középből kiindulva, de most egyidejűleg mindkét irányba. Milyen érzés tölt el? 8. Lélegezz kb. egy karhossznyi távolságra előre és hátra. 9. Lélegezz jobbra és balra, tehát egyszerre mindkét irányba. 10. Most lélegezz egyszerre valamennyi irányba, lélegezz a "saját aurádba". A légző gyakorlatok az "itt és most" megélését teszik lehetővé, hiszen lélegezni csak most lehet és kell is. Ez mindig állandó. Ha tudatosan nemcsak a légzésre, de ítélkezésmentes megfigyelőként a felbukkanó érzéseinkre is figyelünk, akkor még jobban kiterjeszthetjük tudatosságunkat és a belső forrásunkhoz kötődő kapcsolatunkat. Nem utolsó sorban pedig a mély és tudatos légzés nyugalommal és békével tölt el, így emeli a rezgésszintünket. Ehhez a gyakorlathoz akár kopogtatást is hozzákapcsolhatsz, testi szinten vagy csak a mentális kopogtatást használva.

2010-08-26 20:50:01

Popular Posts

Néhány nyugodt, csodálatos pillanat...

Előfordul, hogy a rohanás és a kihívások közepette úgy érezzük, hogy nem vagyunk elegek ahhoz, hogy megfeleljünk mindennek és mindenkinek és elanyátlanodunk. Nekem ezekben a pillanatokban az EFT-n kívül sok más dolog erőt ad, az egyik a szép, nyugtató és felemelő zene. Az egyik kedvenc "együttesem" ilyekor a Libera, anygyal arcú és hangú kisfiúk csoportja énekel csodálatos dalokat. A legcsodálatosabb daluk számomra a Salva Me, de ez csak egyike a szebbnél szebb dalaiknak. Még kopogtathatunk is közben...Ha nem ismernétek őket: ide kattintva találhatjátok a youtube videót. Salva Me

2011-08-03 18:38:59

Popular Posts

Carol Look hírlevelek

Végre sikerült időt szakítanom arra, hogy fordítsak egy kicsit és be is gépeljem, így négy újabb hírlevél került ki a fordítások közé a következő témákban: energetikai meghívók, teljes kongruencia, gyorsan előrepörgetni az időt, teljes elfogadás. Remélem hasznotokra lesz! Szeretettel, Mónika

2011-07-09 09:56:40

Popular Posts

Heti mantra 2012.10.29.

Az élet örök körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes. Folyton megújul az életem. Minden pillanata friss, új és eleven. Pozitív gondolkodással érem el mindazt, amit akarok. Új nap ez a mai. Új személyiség vagyok. Világomban minden rendben van.

2012-10-29 07:00:13

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.03.28

A múlt héten nem került be mantra a gyüjteménybe, mint láthattátok. A technika nagy úr, főleg ha ingadozó és instabil internetkapcsolat képében tűnik fel. Ezért úgy döntöttem, adok egy hetet magamnak és ennek a történésnek is és közben inkább más dolgokkal foglalkozom, minthogy folyamatos frusztrációként éljem meg az ismételt sikertelenséget. Ma reggel kis félelemmel a szívemben ültem le, vajon engedi-e a technika "ördöge", hogy írjak a blogomra. Nos, majd meglátjuk... A heti mantra ezért a félelmekkel kapcsolatos: Bár félek a félelmeimtől, most mégis kapcsolatot teremtek velük, kész vagyok arra, hogy átéljem őket és elengedjem őket az életemből. Minden nappal egyre több félelmemet semlegesítem és még teljesebbé válik az életem. Köszönöm!

2011-03-28 07:03:56

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.07.27.

Én magam vagyok a teljesség és a jóság, megvan bennem a tökéletes bölcsesség és feltételnélküli szeretet, és mikor a belső hangotkövetem, akkor mindezeket érvényre juttathatom! Béke!

2011-07-27 06:33:01
July/6/2010

Néhány nappal ezelőtt olvastam Gene cikkét, amelyben Natalie Hill terapeuta módszerét ismerteti.  Nagyon érdekesnek és hasznos tartom a módszert, ezért lefordítottam, hogy más is elolvashassa.

Natalie Hill: Felnövök módszer (The Growing Up Method)

Ez a módszer megengedi számodra, hogy gyengéd és megértő légy magaddal kapcsolatban, mikor nagyon gyerekes gondolataid és érzelmeid törnek felszínre.

Első lépés: „ Kipakolás”

Mikor először hangolódsz rá egy nagyon erőteljes érzelmi problémára, lehetséges, hogy olyan gondolatok és érzések törnek elő belőled, mint egy 2, 5, 10 vagy 15 éves gyerekből. Ezért ideális ezzel a lépéssel kezdeni, mikor éretlen módon kipakolsz mindent, amit csak érzel, mindenféle cenzúrázás vagy felnőttekre jellemző mérlegelés nélkül. Megengeded magadnak, hogy aprócska és gyerekes légy!

Kipakolsz, kiöntöd a mérged, hantázol és fecsegsz, túlságosan is szókimondó vagy, siránkozol és nyafogsz, panaszkodsz, sóhajtozol, sopánkodsz és elégedetlenkedsz. Minden megengedett, egyszerűen csak engedd, hogy a benned lévő összes negatív dolog kiáradjon. Ne törődj azzal, hogyan tehetnéd kissé pozitívabbá ezeket a kijelentéseket; fogd fel úgy ezt a fázist, mint pszichés megtisztulást.

Ha nem veszed ezeket a gondolatokat és érzéseket figyelembe, megpróbálod letagadni vagy elnyomni őket, biztos lehetsz benne, hogy megakadályozzák majd, hogy tökéletesen megold a problémádat, hiszen belső konfliktussal harcolsz majd, még akkor is, ha ezt öntudatlanul teszed.

Hidd el, néhány ilyen kör után már sokkal jobban fogod magad érezni!

Ebben a fázisban végkép ne aggódj azon, hogy megalkosd a tökéletes kopogtató állítást; csak mondd ki, amit érzel és gondolsz. Ennyi az egész! Ez a lépés abban is segít, hogy valóban megtaláld a probléma gyökeréhez vezető utat. Natalie azt mondja, hogy mikor 10-8-as kiinduló pontrol leérsz a 4-7 közé és úgy érzed megkönnyebbültél kissé, ideje átugrani a második lépésre.

Második lépés: Álmodozás

Ez a lépés segít bennünket abban, hogy az áhított változásokat, a tudatos és öntudatlan kapuőrzőinken átcsempésszük, akik ezeket a változásokat nem akarják. Ebben a technikában meglátod, hogyan engedheted el a megrekedtséged anélkül, hogy túl sok ellenkezést és konfliktust váltana ez ki belőled.

Ebben a fázisban a következő módon kezdjük az EFT állításainkat:

„Nem lenne csodálatos, ha…”

„Nem lenne nagyon kellemes, ha…”

„Mi lenne, ha…”

Mutatok egy példát: Túlhajszoltság a kopogtatás témája.

SZÖ: Mi lenne, ha képes lennék lelassítani egy kicsit?

SZSZ: Mi lenne, ha tudatosítanám magamban, hogy nem kell most azonnal mindent megcsinálnom?

SZA: Mi lenne, ha egyszerre csak egy feladatra tudnék koncentrálni?

O: Nem lenne kellemes, ha tudnék lazítani, tudván, hogy úgysem fejezhetek be mindent egy nap alatt?

Á: Nem lenne csodálatos, ha jobban bíznék magamban?

KCS: Nem lenne csodálatos, ha képes lennék bízni abban, hogy minden jól fog elsülni?

KA: Mi lenne, ha először csak a legfontosabb dologra tudnék koncentrálni?

F: Mi lenne, ha képes lennék minden mást elengedni?

Ebből igény szerint egy vagy akár több kört is kopogtathatsz.

Mikor kérdő formában kopogtatunk, a tudatalattink keményen dolgozik azon, ha megtalálja a válaszokat és kitöltse a szabadon hagyott helyeket. Sokszor nagyon mély felfedezésekre juthatunk ezzel a technikával. Ha ajánlhatok valamit a kérdésekkel kapcsolatban, akkor ne rohanj át a kérdéseken úgy, mint ahogy én tettem az előző listában, hanem minden kérdésre szánj néhány kopogtató pontot, engedd meg a tudatalattidnak, hogy elidőzzön a kérdéseken és hasznos információkkal láthasson el téged!

Natalie azt ajánlja, hogy ezt a lépést addig ismételd, amíg az intenzitási listán eléred a 3 vagy az alatti szintet.

Harmadik lépés: Döntéshozatal

Ez lesz az utolsó egy vagy két kör, melynek az a célja, hogy egy teljesen pozitív és erőteljes állapotot hozzon létre közted és a vágyott célod között.

A következőképpen kezdheted ilyenkor az állításaidat:

„Eldöntöttem, hogy…”

„Elhatároztam, hogy…”

„Úgy döntök, hogy…”

„Azt választom, hogy…”

Az előbbi példakopogtatást folytatva:

SZÖ: Elhatároztam, hogy valóban képes vagyok arra, hogy kezeljem mindazt, amit akarok, és amit szükséges.

SZSZ: Úgy döntöttem, hogy egyszerre csak egy dologra koncentrálok.

SZA: Úgy döntöttem, hogy magabiztos vagyok a képességeimet illetően.

O: Úgy döntök, hogy lazítok és egyszerre csak egy dolgot csinálok.

Á: Úgy döntök, hogy megbízom az ítéletemben.

KCS: Úgy döntök, hogy tudom, hogy minden csodálatosan fog működni.

KA: Úgy döntök, hogy emlékeztetem magam arra, hogy nagyon jó vagyok a fontossági rangsor felállításában.

F: Elhatároztam, hogy nyugodtnak és magabiztosnak érzem magam.

Hihetetlen milyen változást hozhat egy választás, egy elhatározott döntés, még akkor is, ha csupán a jövőnket célozza meg, hiszen ez irányt ad az elménknek, hogy más lehetséges ösvényeket járjon be, mint eddig tette.

Én magam azzal az állítással is kiegészíteném a kopogtató állítások listáját, hogy „Engedélyt adok magamnak arra, hogy…”, hiszen ez lehetővé teszi számunkra, hogy változzunk.

Natalie még hozzáteszi: Ha a kopogtatás bármely lépésében felbukkan egy új zavaró érzelem vagy emlék, tégy egy kis kitérőt és menj vissza az első lépéshez, hogy elengedhesd azt. Használd a teljes „Felnövök módszert” ezen az adott érzelmen vagy emléken. Aztán térj vissza oda, ahol megszakítottad a folyamatot és folytasd onnan.

Gene Monterastelli cikke alapján fordította Fehér Mónika


Leave a Reply