Popular post

Popular Posts

Szeretettel üdvözöllek!

Üdvözöllek a blogomon! Itt olyan írásokat olvashatsz az EFT egy-egy területével kapcsolatban, mely éppen foglalkoztat, vagy melyről úgy érzem, hasznos lenne beszélgetni. Ha hozzáfűzni valód, kérdésed vagy ötleted van az adott témakörben, vagy esetleg szeretnél valamiről olvasni, szólj hozzá bátran!

2010-06-12 11:03:56

Popular Posts

Néhány nyugodt, csodálatos pillanat...

Előfordul, hogy a rohanás és a kihívások közepette úgy érezzük, hogy nem vagyunk elegek ahhoz, hogy megfeleljünk mindennek és mindenkinek és elanyátlanodunk. Nekem ezekben a pillanatokban az EFT-n kívül sok más dolog erőt ad, az egyik a szép, nyugtató és felemelő zene. Az egyik kedvenc "együttesem" ilyekor a Libera, anygyal arcú és hangú kisfiúk csoportja énekel csodálatos dalokat. A legcsodálatosabb daluk számomra a Salva Me, de ez csak egyike a szebbnél szebb dalaiknak. Még kopogtathatunk is közben...Ha nem ismernétek őket: ide kattintva találhatjátok a youtube videót. Salva Me

2011-08-03 18:38:59

Popular Posts

A mennyország kapujának kitárása

Ez egy összetett gyakorlat Kurt Tepperweintől. Most csak az előgyakorlatot szeretném ismertetni, mint a légzőgyakorlat egy nagyon szokatlan, de csodálatos és nagyon felemelő formáját. A gyakorlat forrása Tepperwein Mentáltréning című könyve. 1. Figyeld meg a légzésed. Ne siettesd és ne is próbáld lassítani. Érezd, hogy a levegő átjárja a tested. 2. Csak tüdőd balfelével lélegezz. (Ott érezd, arra koncentrálj!) 3. Csak tüdőd jobb felével lélegezz. 4. Most lélegezz tüdőd mindkét felével. 5. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen lefelé, egészen a lábujjadig. Érezd a "légzés kiegyenesítő erejét". Milyen érzés tölt el? 6. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen felfelé, a fejed irányába. Milyen érzés? 7. Lélegezz a középből kiindulva, de most egyidejűleg mindkét irányba. Milyen érzés tölt el? 8. Lélegezz kb. egy karhossznyi távolságra előre és hátra. 9. Lélegezz jobbra és balra, tehát egyszerre mindkét irányba. 10. Most lélegezz egyszerre valamennyi irányba, lélegezz a "saját aurádba". A légző gyakorlatok az "itt és most" megélését teszik lehetővé, hiszen lélegezni csak most lehet és kell is. Ez mindig állandó. Ha tudatosan nemcsak a légzésre, de ítélkezésmentes megfigyelőként a felbukkanó érzéseinkre is figyelünk, akkor még jobban kiterjeszthetjük tudatosságunkat és a belső forrásunkhoz kötődő kapcsolatunkat. Nem utolsó sorban pedig a mély és tudatos légzés nyugalommal és békével tölt el, így emeli a rezgésszintünket. Ehhez a gyakorlathoz akár kopogtatást is hozzákapcsolhatsz, testi szinten vagy csak a mentális kopogtatást használva.

2010-08-26 20:50:01

Popular Posts

Carol Look hírlevelek

Végre sikerült időt szakítanom arra, hogy fordítsak egy kicsit és be is gépeljem, így négy újabb hírlevél került ki a fordítások közé a következő témákban: energetikai meghívók, teljes kongruencia, gyorsan előrepörgetni az időt, teljes elfogadás. Remélem hasznotokra lesz! Szeretettel, Mónika

2011-07-09 09:56:40

Popular Posts

Heti mantra 2012.10.29.

Az élet örök körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes. Folyton megújul az életem. Minden pillanata friss, új és eleven. Pozitív gondolkodással érem el mindazt, amit akarok. Új nap ez a mai. Új személyiség vagyok. Világomban minden rendben van.

2012-10-29 07:00:13

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.03.28

A múlt héten nem került be mantra a gyüjteménybe, mint láthattátok. A technika nagy úr, főleg ha ingadozó és instabil internetkapcsolat képében tűnik fel. Ezért úgy döntöttem, adok egy hetet magamnak és ennek a történésnek is és közben inkább más dolgokkal foglalkozom, minthogy folyamatos frusztrációként éljem meg az ismételt sikertelenséget. Ma reggel kis félelemmel a szívemben ültem le, vajon engedi-e a technika "ördöge", hogy írjak a blogomra. Nos, majd meglátjuk... A heti mantra ezért a félelmekkel kapcsolatos: Bár félek a félelmeimtől, most mégis kapcsolatot teremtek velük, kész vagyok arra, hogy átéljem őket és elengedjem őket az életemből. Minden nappal egyre több félelmemet semlegesítem és még teljesebbé válik az életem. Köszönöm!

2011-03-28 07:03:56

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.07.27.

Én magam vagyok a teljesség és a jóság, megvan bennem a tökéletes bölcsesség és feltételnélküli szeretet, és mikor a belső hangotkövetem, akkor mindezeket érvényre juttathatom! Béke!

2011-07-27 06:33:01
October/29/2014

A gyász és a fájdalom elengedése EFT segítségével

A következő gyűjtemény a fájdalom és a gyász feldolgozására és elengedésére ad ötleteket és segítséget az EFT segítségével. Részben az interneten található angol nyelvű forrásokból, részben pedig saját tapasztalatokból merítettem.

A fájdalomnak és a gyásznak különböző lépcsőfokai léteznek, az öt leggyakrabban említett a

  • tagadás
  • düh
  • alkudozás
  • depresszió
  • elfogadás

Emellett az első sokk, a hitetlenkedés, az érzelmi lefagyás és elzárkózás és a bűntudat érzései is felmerülhetnek többek között.

Szeretteink halála, egy esküvő vagy elköltözés után a régi élet elengedése, válás, egy új családtag érkezése, a gyermek elhagyja a családi fészket és kirepül, elbocsátás, iskola elhagyása és még számtalan életesemény kiválthatja bennünk ezt a folyamatot. Egy bizonyos gyászidőszak teljesen természetes része az életünknek, de ha ez túl hosszúra nyúlik, az megakadályoz bennünket abban, hogy éljünk és hogy a jövő felé tekintsünk.

A következőkben néhány kopogtató forgatókönnyel szeretnék segítséget adni, hogy rátaláljatok saját szavaitokra, arra a folyamatra, mely a legjobban illik hozzátok és az adott eseményhez vagy élethelyzethez.

Mindig segíthet, ha kifejezzük a pozitív szándékunkat azzal kapcsolatban, hogy meg akarunk gyógyulni lelkileg, és el akarjuk engedni a múltat és az idejét múlt gyászt.

Szándékomban áll elengedni a szomorúságot és a fájdalmat a szívemből.

Habár mély szomorúságot érzek a szívemben, mégis elfogadom, hogy így érzek.

Ekkor hallgass kicsit befelé és figyeld meg, milyen érzelmek és érzések bukkannak fel benned, amikor arra az emberre vagy dologra gondolsz, amit elvesztettél. Hol érzed ezt a testedben?

Természetesen az érzelmi skála használatát is nagyon ajánlom, hogy még inkább tudatosítsd magadban az érzéseidet és azoknak erősségét.

Habár úgy érzem, hogy nincs kiút számomra, annyi mindent veszítettem már, és nem tudom, hová fordulhatnék. Mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.

Habár olyan nagy veszteség ért, és teljesen kiüresedtem, nem tudok tisztán gondolkodni.

Habár nagyon mély fájdalom ég a szívemben, annyit vesztettem és nem tudom, hogyan leszek képes továbblépni…

Habár a szívemben élő fájdalom feneketlenül mély és nincs mód arra, hogy jobban érezzem magam….

Az emlékeztető mondatok pedig lehetnek a következők ( nem írom oda, hogy melyiket melyik ponton kopogtasd, hiszen ezek ötletek, használd őket szabadon):

Hihetetlenül mély fájdalmat érzek a szívemben

Annyit veszítettem

Tompának érzem magam

Teljesen lefagytam

Nincs egy tiszta gondolatom

Nincs kedvem semmihez

Nem tudom így folytatni

Annyira mély a fájdalmam, hogy teljesen maga alá teper

Egész nap csak sírok és sírok

Fel sem akarok kelni az ágyból

Nem akarok kilépni az utcára

Nem akarok látni senkit

Nem akarok beszélni senkivel.

Olyan sokat veszítettem el!

Nem hiszem, hogy van kiút számomra!

Nekem már csak múltam van, nem jövőm!

Annyira szomorú vagyok

Nem tudom, mit tegyek

Nem tudom, mit kezdjek magammal

Annyira hiányzik nekem!

Annyira hiányzol!

Mit kezdjek most nélküled?

Cserben hagytál!

Hazudtál! Azt mondtad, mindig mellettem leszel… és most elhagytál!

Fáj a szívem

Annyira egyedül érzem magam!

Bárcsak még egyszer láthatnám őt!

Bárcsak még egyszer elmondhatnám neki, mennyire szeretem!

Ez a fájdalom túl sok nekem

Bárcsak valaki elvenné ezt a szűnni nem akaró fájdalmat!

Ő volt az életem

Hogyan élhetnék nélküle?

Milyen lesz az életem nélküle?

Minek éljek nélküle?

Ő volt a kedvesem / a legjobb barátom…

Nem tudom nélküle elképzelni az életem

Teljesen összetört a szívem

Miért pont velünk történik ez?

Mi rosszat tettem?

Ha legalább 3-4 szintre le tudtad vinni a fájdalom érzését magadban, akkor ideje valami pozitívabbnak is.

És ha egy kicsit pihennék és elengedném magam?

Ha belekezdenék valami újba?

Vagy ha felelevenítenék valamilyen régi hobbit, amire nem volt időm mostanában?

Talán beszélgethetnék kicsit valakivel

Talán egy kis séta a parkban jó ötlet lenne

Talán egy barát megértheti, hogy mit érzek

Tudom, hogy időbe telik, amíg jobban leszek

De mi lenne, ha tennék érte valamit itt és most?

Mi lenne, ha kicsit energikusabb lennék minden nap

Ezzel továbbra is hűséges maradok az emlékéhez és hozzá

Mindig szerette, ha mosolyogtam és nevettem

Talán megtehetném…érte

Talán elengedhetem ezt a fájdalmat

Nyitott vagyok arra, hogy megszabadúljak ettől a fájdalomtól

Megérdemlem, hogy újra öröm költözzön a szívembe

Megérdemlem azt, hogy reggel energikusan ébredjek fel

Minden emlékem itt van velem

Mindig újra emlékezhetek az együtt töltött szép napokra

Ő mindig itt él majd a szívemben

Megoszthatom másokkal is az együtt töltött csodás pillanatokat

Ő szeretett engem

Hálás vagyok azért, hogy megtapasztalhattam a szeretetét!

Én rendben vagyok!

Szerethetem és támogathatom magam, bármi is történjék

Kérhetek segítséget is a barátaimtól és a szeretteimtől

Boldog vagyok, hogy Ő létezett

Értékesebbé tette ezt a világot

Emlékezhetek a szeretetre és örömre, amiben osztoztunk

A hála érzése mindig egy nagyon pozitív energia, mely segíthet abban, hogy kimásszunk a gödörből.

A csecsemőmirigyen kopogtatva (ami a mellkasunk közepén, a szívcsakránknál van) kifejezhetjük a hálánkat bármilyen kis dologért is:

Hálás vagyok azért, hogy Ő velem lehetett, hogy ismerhettem

Hálás vagyok azért, mert tudom, hogy idővel jobban érezhetem magam

Hálás vagyok, mert csodálatos családom és barátaim vannak, akik támogatnak engem

Hálás vagyok, mert tudom, hogy a lelkem gyógyul!

Hálás vagyok, mert ma már jobb volt és várom a holnapot

Hálás vagyok, mert a dolgok egyre jobbra fordulnak

Hálás vagyok, mert emlékezhetek a csodaszép időkre, melyeket együtt tölthettünk

A Történet Protokol, azaz hogy elmondod mi történt pontosan, vagy akár egy fényképet használsz, vagy egy videó felvételt a történtek feldolgozására is nagy segítség lehet. Lehetséges, hogy van egy vagy több olyan aspektusa a tragédiának vagy fájdalmad kiváltó okának, ami nem enged tovább menni. Semlegesítsd őket!

Mikor elváltam, akkor döbbentem rá, hogy nem csak a szeretett társ elengedése okozhat problémát és az, hogy magunkat okoljuk és bűntudatot érzünk, hanem a „mi élmény”, a közös jövőkép, a közösen felépített vágyak, a közös napi rutin elengedése is nagyon kemény és nem is olyan evidens kihívás lehet. Erre sokszor nem is gondolunk, pedig lehetséges, hogy ez tart vissza a továbblépéstől.

A jövőbeli elszalasztott események, a „mi lett volna, ha” típusú vágyakozások sem segítenek, őket is teszteljük le, mennyire zavarhatják meg a felépülés és tovább lépés folyamatát.

A Ho’oponopono imát is elmondhatjuk a pozitív állítások és a hála kopogtatás után.

Sajnálom!

Bocsáss meg nekem!

Szeretlek!

Köszönöm!

Ha valóban el hisszük, hogy a szeretett személy már egy jobb és szebb helyen van, az sokat segíthet az elengedésben és az elfogadásban. Aki hívő, annak ez a része a folyamatnak könnyebb lehet, aki nem hisz, az abban tudja megerősíteni magát, hogy bárhol is van a másik, hogy bármi is a halál után, ott már nincs fájdalom és harc.

És végül, ha tudjuk, hogy a másik szeretett bennünket, akkor segíthet az is, hogy őt is bántaná, ha nem élnénk tovább az életünket, csak vegetálnánk. Ha az első időszakban nem is magunkért, akkor a másik kedvéért próbáljunk tovább élni, minőségi életet élni, hogy bárhol is legyen Ő, büszkévé, boldoggá tegyük.

Főleg a gyászra éleztem ki a kopogtató mondatokat, de bármi – akár régi önmagunk, akár egy álomkép, akár a „régi szép napok” – elengedése ugyanaz a folyamat lényegében. Érzelmeinkkel való szembenézés, a veszteség meggyászolása és elfogadása, a jelenben minden kis pozitív változásért való hála és egy új, minket támogató jövőkép kialakítása és megélése.

Sok sikert ehhez a folyamathoz!

Sok szeretettel,

Mónika


Leave a Reply