Popular post

Popular Posts

Szeretettel üdvözöllek!

Üdvözöllek a blogomon! Itt olyan írásokat olvashatsz az EFT egy-egy területével kapcsolatban, mely éppen foglalkoztat, vagy melyről úgy érzem, hasznos lenne beszélgetni. Ha hozzáfűzni valód, kérdésed vagy ötleted van az adott témakörben, vagy esetleg szeretnél valamiről olvasni, szólj hozzá bátran!

2010-06-12 11:03:56

Popular Posts

A mennyország kapujának kitárása

Ez egy összetett gyakorlat Kurt Tepperweintől. Most csak az előgyakorlatot szeretném ismertetni, mint a légzőgyakorlat egy nagyon szokatlan, de csodálatos és nagyon felemelő formáját. A gyakorlat forrása Tepperwein Mentáltréning című könyve. 1. Figyeld meg a légzésed. Ne siettesd és ne is próbáld lassítani. Érezd, hogy a levegő átjárja a tested. 2. Csak tüdőd balfelével lélegezz. (Ott érezd, arra koncentrálj!) 3. Csak tüdőd jobb felével lélegezz. 4. Most lélegezz tüdőd mindkét felével. 5. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen lefelé, egészen a lábujjadig. Érezd a "légzés kiegyenesítő erejét". Milyen érzés tölt el? 6. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen felfelé, a fejed irányába. Milyen érzés? 7. Lélegezz a középből kiindulva, de most egyidejűleg mindkét irányba. Milyen érzés tölt el? 8. Lélegezz kb. egy karhossznyi távolságra előre és hátra. 9. Lélegezz jobbra és balra, tehát egyszerre mindkét irányba. 10. Most lélegezz egyszerre valamennyi irányba, lélegezz a "saját aurádba". A légző gyakorlatok az "itt és most" megélését teszik lehetővé, hiszen lélegezni csak most lehet és kell is. Ez mindig állandó. Ha tudatosan nemcsak a légzésre, de ítélkezésmentes megfigyelőként a felbukkanó érzéseinkre is figyelünk, akkor még jobban kiterjeszthetjük tudatosságunkat és a belső forrásunkhoz kötődő kapcsolatunkat. Nem utolsó sorban pedig a mély és tudatos légzés nyugalommal és békével tölt el, így emeli a rezgésszintünket. Ehhez a gyakorlathoz akár kopogtatást is hozzákapcsolhatsz, testi szinten vagy csak a mentális kopogtatást használva.

2010-08-26 20:50:01

Popular Posts

Néhány nyugodt, csodálatos pillanat...

Előfordul, hogy a rohanás és a kihívások közepette úgy érezzük, hogy nem vagyunk elegek ahhoz, hogy megfeleljünk mindennek és mindenkinek és elanyátlanodunk. Nekem ezekben a pillanatokban az EFT-n kívül sok más dolog erőt ad, az egyik a szép, nyugtató és felemelő zene. Az egyik kedvenc "együttesem" ilyekor a Libera, anygyal arcú és hangú kisfiúk csoportja énekel csodálatos dalokat. A legcsodálatosabb daluk számomra a Salva Me, de ez csak egyike a szebbnél szebb dalaiknak. Még kopogtathatunk is közben...Ha nem ismernétek őket: ide kattintva találhatjátok a youtube videót. Salva Me

2011-08-03 18:38:59

Popular Posts

Carol Look hírlevelek

Végre sikerült időt szakítanom arra, hogy fordítsak egy kicsit és be is gépeljem, így négy újabb hírlevél került ki a fordítások közé a következő témákban: energetikai meghívók, teljes kongruencia, gyorsan előrepörgetni az időt, teljes elfogadás. Remélem hasznotokra lesz! Szeretettel, Mónika

2011-07-09 09:56:40

Popular Posts

Heti mantra 2012.11.05.

Az élet szeret engem és gondoskodik rólam!

2012-11-05 07:00:08

Popular Posts

Eszmecsere a szúnyogokkal...

Az elmúlt hetek egyikében Naszály túrára mentünk barátok társaságában. A nagy esőzések után még több volt a szúnyog, mint az évnek ebben a szakában megszokott. Nekem azt mondják édes a vérem, mert általában nagyon hamar megtalálnak és számtalan szúnyogcsípés díszeleg rajtam akár hetekig is, mivel érzékeny vagyok a szúnyogcsípésekre. Így indultam neki ennek a túrának is, azzal a nem titkolt aggodalommal, hogy bizony pöttyös leszek jó ideig utána. Aztán mikor az erdő széléhez értünk, eszembe jutott valami...a hatodik érzék.:) Elkezdtem kopogtatni arra, hogy a szúnyogok számára érdektelen célpont vagyok, így békén hagynak és így nem kell, hogy akár egy életét is kioltsam. Az állítások részben egyes szám első személyben hangzottak el - magamban, mentális kopogtatásként -, " Nem találnak érdekesnek a szúnyogok", "észre sem vesznek", "magasabb szinten rezgek, mint ők, így nincs velem dolguk", részben viszont nekik címeztem az állításokat "Békességben létezhetünk egymás mellett", "elegendő más táplálékot is találhattok rajtam kívül" (itt nem a barátokra gondoltam, akikkel együtt voltunk, inkább azokra az erdei állatokra, akik hitem szerint nem kezelik a szúnyogcsípést olyan érzékenyen, mint én), " ha nem bántotok én sem kell, hogy ellenetek forduljak" stb. Néhány percig erre koncentrálva baktattam a csapat mögött, majd megnyugodva csatlakoztam hozzájuk. Hemzsegett az erdő a szúnyogoktól és a kullancsoktól, körbe-körbe repkedtek bennünket, mégis csupán egyetlen csípéssel megúsztam az egész túrát, míg mások nem voltak ilyen szerencsések. Meg kell jegyeznem, hogy az elmúlt hétvégén elfelejtettem kopogtatni túra elején és most nem zártam ilyen jó mérleggel a napot.:) Miért is osztottam ezt meg veletek? Mert az EFT gyakran nagyon hatásos módszer állatokkal kapcsolatos problémáknál is, állatorvosok is használják, és gondoljunk csak bele, ez olyan kicsit, mint a proxi kopogtatás. "Használd mindenre!"- ez Gary Craig, az EFT alapítójának a jelmondata. Tehát bátran légy kreatív, vesztenivalód nincs...

2010-06-21 19:13:12

Popular Posts

Heti mantra 2012.10.29.

Az élet örök körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes. Folyton megújul az életem. Minden pillanata friss, új és eleven. Pozitív gondolkodással érem el mindazt, amit akarok. Új nap ez a mai. Új személyiség vagyok. Világomban minden rendben van.

2012-10-29 07:00:13
June/5/2010

Az EFT – Emotional Freedom Techniques – azaz Érzelmi Felszabadulási Technika egy nagyon eredményesen használható, gyors, egyszerűen megtanulható és gyengéd technika, amely segítségével először magunkon, majd másokon is segíthetünk. Évezredes tudásanyagra alapozva beépíti az akupresszúra tudományába a pszichológia-pszichiátriai módszereket. Több tízezernyi dokumentált esettanulmány tanúskodik arról, milyen nagy sikerrel használható mind lelki mind testi problémák enyhítésére és végleges megoldására – csak hogy néhányat említsek: súlyproblémák, allergiák, traumák, függőségek, stressz alapú testi-lelki diszfunkciók, krónikus megbetegedések, testi fájdalmak és negatív belső hiedelmek.

A „kopogtatás” segítségével a test energiavezetékeit-meridiánjait stimuláljuk, segítve az elakadt, lappangó energia felszabadítását, miközben lelkileg ráhangolódunk a megoldásra váró test vagy lelki problémára vagy feladatra. Ebben a módszerben is sarkalatos tényező a kitartás; az „ötperces csodák” nem mindig a mi életünkben következnek be, de ha kitartóan gyakoroljuk az EFT-t a siker biztos, hogy nem marad el.

A módszerről mindent megtudhatsz a Gary Craig – az EFT megalkotója – által ingyenesen közzétett és letölthető kézikönyvből, melynek magyar nyelvű változatát a www. emotionalfreedom.net weboldalon az EFT Manual menüpont alatt találod meg.

Szívesen segítségére leszek a technika elsajátításában és gyakorlásában, erről olvashatsz a Magamról menüpontban. Hogy legyen egy kis rálátásod a technika lényegére, dióhéjban az Alapgyakorlatot és a Rövidített Változatot röviden bemutatom. A kopogatáshoz szükséges meridián pontokat az alábbiakban láthatod.

Az Alapgyakorlat

Az Alaprecept Gary eredeti módszere 4 egymást követő fázisból áll. Mielőtt elkezdjük ráhangolódunk a problémára vagy a megoldásra váró helyzetre és megbecsüljük annak érzelmi intenzitását egy 0-tól 10-ig terjedő skálán, melyen a 0 azt jelenti, hogy nem érzünk semmilyen intenzitást a probléma mögött, azaz egyáltalán nem zavar bennünket, a 10-es pedig az elképzelhető legerősebb intenzitást jelöli.

Ekkor jön az első lépés, az ALAPÁLLÍTÁS:

Megfogalmazod saját szavaiddal a problémát és ezt beépíted az alapállításba. Lehetőleg pontosan, specifikusan és részletesen írd le a körülményeket.

Bár van ez a problémám ……………………. (itt megnevezed a problémát), mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam (és az érzelmeimet) így is.”

Ezt az állítást háromszor elismételjük mialatt vagy a karate kézélt vagy az érzékeny pontot ütögetjük.

(Azt mondják, hogy az érzékeny pont stimulálása kicsit eredményesebb és felgyorsítja a folyamatot, de ha nagyon fájdalmas, kényelmetlen vagy nem találunk rá, nyugodtan használhatjuk a karate kézélt.)

A példa kedvéért: „ Bár nagyon fáj a fejem, hasogat a halántékomnál, mégis mélyen és teljes egészében szeretem magam.”

„ Bár nagyon félek az előttem álló matematika vizsgától, mégis mélyen és teljes egészében szeretem magam.”

Ez a lépés azért nagyon fontos, mert beismerjük a probléma létét, kifejezzük azt, hogy szeretnénk, ha ez nem létezne, ugyanakkor azt is elismerjük, hogy feltétel nélkül szeretjük és elfogadjuk magunkat itt és most. Sok embernek problémát okozhat, hogy hangosan kimondja, hogy szereti és elfogadja magát, ilyenkor eleinte finomíthatunk az állításon:

… szeretném / akarom szeretni és elfogadni magam.

… kész vagyok szeretni és elfogadni magam.

… vágyom rá, hogy szeressem és elfogadjam magam.

… lehetségesnek érzem, hogy szeressem és elfogadjam magam.

… egyre inkább szeretem és elfogadom magam.

Ezzel az állítással feloldhatjuk a bennünk lévő feszültséget és a belső ellenkezést.

Következik a második lépés, a SZEKVENCIA / KOPOGTATÓ KÖR:

Általában a szemöldöknél – de bárhol máshol is kezdheted, ahol kényelmes, sőt a pontok sorrendje sem fontos, csupán egyszerűbb egy kialakult sorrendet követni –kezdve a test majd a kéz meridián pontjait ütögetve az alapállításra (problémára) emlékeztető állításokat mondunk.

„Félek a vizsgától.”

„Ez a matek vizsga.”

„Ez a félelmetes vizsga.”

Próbálj végig a problémára koncentrálni, mialatt minden pontot kb. 5-7 alkalommal ütögetsz, azaz egy rövid emlékeztető állítás erejéig finoman, de határozottan – úgy, hogy ne okozz magadnak kellemetlen érzést vagy fájdalmat – kopogtatsz. A kör végén végy egy mély lélegzetet, alaposan fújd ki a levegőt,és képzeld el, ahogy elengedsz minden negatív energiát. A körök végén újra letesztelheted, hogy változott-e a kezdeti intenzitás vagy felbukkant-e valamilyen új aspektus, emlékkép, vagy bármilyen más benyomás a problémával kapcsolatban.
A következő a harmadik lépés, azaz a 9-ES SKÁLA (GAMUT) KÖR:

Az agy jobb és bal agyféltekéjét stimuláljuk és hangoljuk össze e gyakorlat segítségével. Miközben végezzük, folyamatosan kopogtatjuk a skála pontot, lépésenként kb. 7 alkalommal.

Csukd be a szemed
Nyisd ki a szemed
Nézz jobbra a látóhatár széléig a fej elmozdítása nélkül
Nézz balra a látóhatár széléig a fej elmozdítása nélkül
Forgasd körbe a szemed jobbra
Forgasd körbe a szemed balra
Kb. 5-7 másodpercig dúdolj egy dallamot
Számolj el ötig
Ismét dúdolj 5-7 másodpercig

A következő lépés a negyedik lépés, A KOPOGTATÓ KÖR / SZEKVENCIA MEGISMÉTLÉSE:

A már előzőleg leírt módon újra az emlékeztető állításokat ismételd a meridián pontok ütögetése közben. Változtathatsz rajtuk, hallgass bátran az intuíciódra! Miután befejezted a kört végy egy mély lélegzetet, engedd el a negatív energiákat és becsüld meg újra az intenzitást. Az a célunk, hogy teljesen elengedjük a problémát, azaz 0-ra csökkentsük az intenzitást. Ennek eléréséhez gyakran többször is el kell végeznünk az alapreceptet egymás után – vagy az alapreceptet követően több rövidített kört -, kifejezve az alapállításban és az emlékeztető mondatokban az addig már elért eredményeket.

„Bár még mindig félek egy kicsit a vizsgától, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam, és büszke vagyok az elért eredményre.”

„Még mindig félek kicsit.”

„Még mindig van bennem egy kis feszültség.” stb.

Az is előfordulhat, hogy egy alkalom alatt nem sikerül levinnünk a z érzelmi intenzitást 0-ra. Ilyenkor ne ijedjünk meg, helyette gyakoroljuk ezt a technikát napi szinten, míg a probléma teljesen megszűnik – és utána is (mondjuk pozitív állításokkal az elért gyógyulás véglegessé tételére, vagy egy másik problémára ugorva).

A Rövidített változat


Ebben a protokollban a kéz pontjait nem használjuk, kivéve a karate kézélt az alapállításnál, és a mell alatti pont sem állandó része a rövidített körnek.

A rövidített változat tehát a következő:

Mielőtt elkezdjük ráhangolódunk a problémára vagy a megoldásra váró helyzetre és megbecsüljük annak érzelmi intenzitását egy 0-tól 10-ig terjedő skálán, melyen a 0 azt jelenti, hogy nem érzünk semmilyen intenzitást a probléma mögött, azaz egyáltalán nem zavar bennünket, a 10-es pedig az elképzelhető legerősebb intenzitást jelöli.

Ekkor jön az első lépés, az ALAPÁLLÍTÁS:

Megfogalmazod saját szavaiddal a problémát és ezt beépíted az alapállításba. Lehetőleg pontosan, specifikusan és részletesen írd le a körülményeket.

„Bár van ez a problémám ……………………. (itt megnevezed a problémát), mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam (és az érzelmeimet) így is.”

Ezt az állítást háromszor elismételjük mialatt vagy a karate kézélt vagy az érzékeny pontot ütögetjük.

(Azt mondják, hogy az érzékeny pont stimulálása kicsit eredményesebb és felgyorsítja a folyamatot, de ha nagyon fájdalmas, kényelmetlen vagy nem találunk rá, nyugodtan használhatjuk a karate kézélt.)

A példa kedvéért: „ Bár nagyon fáj a fejem, hasogat a halántékomnál, mégis mélyen és teljes egészében szeretem magam.”

„ Bár nagyon félek az előttem álló matematika vizsgától, mégis mélyen és teljes egészében szeretem magam.”

Ez a lépés azért nagyon fontos, mert beismerjük a probléma létét, kifejezzük azt, hogy szeretnénk, ha ez nem létezne, ugyanakkor azt is elismerjük, hogy feltétel nélkül szeretjük és elfogadjuk magunkat itt és most. Sok embernek problémát okozhat, hogy hangosan kimondja, hogy szereti és elfogadja magát, ilyenkor eleinte finomíthatunk az állításon:

… szeretném / akarom szeretni és elfogadni magam.

… kész vagyok szeretni és elfogadni magam.

… vágyom rá, hogy szeressem és elfogadjam magam.

… lehetségesnek érzem, hogy szeressem és elfogadjam magam.

… egyre inkább szeretem és elfogadom magam.

Ezzel az állítással feloldhatjuk a bennünk lévő feszültséget és a belső ellenkezést.

Következik a második lépés, a SZEKVENCIA / KOPOGTATÓ KÖR:

Általában a szemöldöknél – de bárhol máshol is kezdheted, ahol kényelmes, sőt a pontok sorrendje sem fontos, csupán egyszerűbb egy kialakult sorrendet követni –kezdve a test majd a kéz meridián pontjait ütögetve az alapállításra (problémára) emlékeztető állításokat mondunk.

„Félek a vizsgától.”

„Ez a matek vizsga.”

„Ez a félelmetes vizsga.”

Próbálj végig a problémára koncentrálni, mialatt minden pontot kb. 5-7 alkalommal ütögetsz, azaz egy rövid emlékeztető állítás erejéig finoman, de határozottan – úgy, hogy ne okozz magadnak kellemetlen érzést vagy fájdalmat – kopogtatsz. A kör végén végy egy mély lélegzetet, alaposan fújd ki a levegőt,és képzeld el, ahogy elengedsz minden negatív energiát. A körök végén újra letesztelheted, hogy változott-e a kezdeti intenzitás vagy felbukkant-e valamilyen új aspektus, emlékkép, vagy bármilyen más benyomás a problémával kapcsolatban.

A következő lépés a harmadik lépés, A KOPOGTATÓ KÖR / SZEKVENCIA MEGISMÉTLÉSE:

A már előzőleg leírt módon újra az emlékeztető állításokat ismételd a meridián pontok ütögetése közben. Változtathatsz rajtuk, hallgass bátran az intuíciódra! Miután befejezted a kört végy egy mély lélegzetet, engedd el a negatív energiákat és becsüld meg újra az intenzitást. Az a célunk, hogy teljesen elengedjük a problémát, azaz 0-ra csökkentsük az intenzitást. Ennek eléréséhez gyakran többször is el kell végeznünk az alapreceptet egymás után – vagy az alapreceptet követően több rövidített kört -, kifejezve az alapállításban és az emlékeztető mondatokban az addig már elért eredményeket.

„Bár még mindig félek egy kicsit a vizsgától, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam, és büszke vagyok az elért eredményre.”

„Még mindig félek kicsit.”

„Még mindig van bennem egy kis feszültség.” stb.

Mint látjuk, néhány pont elhagyásán kívül a skála kör kihagyása a különbség a két protokoll között. Mivel ez nagyon meggyorsítja a folyamatot sokan szívesebben használják a rövidített köröket, de ha nem tapasztalunk változást vagy egy trauma megoldása előtt állunk, próbáljuk ki a teljes alapreceptet. Megéri!