Popular post

Popular Posts

Szeretettel üdvözöllek!

Üdvözöllek a blogomon! Itt olyan írásokat olvashatsz az EFT egy-egy területével kapcsolatban, mely éppen foglalkoztat, vagy melyről úgy érzem, hasznos lenne beszélgetni. Ha hozzáfűzni valód, kérdésed vagy ötleted van az adott témakörben, vagy esetleg szeretnél valamiről olvasni, szólj hozzá bátran!

2010-06-12 11:03:56

Popular Posts

A mennyország kapujának kitárása

Ez egy összetett gyakorlat Kurt Tepperweintől. Most csak az előgyakorlatot szeretném ismertetni, mint a légzőgyakorlat egy nagyon szokatlan, de csodálatos és nagyon felemelő formáját. A gyakorlat forrása Tepperwein Mentáltréning című könyve. 1. Figyeld meg a légzésed. Ne siettesd és ne is próbáld lassítani. Érezd, hogy a levegő átjárja a tested. 2. Csak tüdőd balfelével lélegezz. (Ott érezd, arra koncentrálj!) 3. Csak tüdőd jobb felével lélegezz. 4. Most lélegezz tüdőd mindkét felével. 5. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen lefelé, egészen a lábujjadig. Érezd a "légzés kiegyenesítő erejét". Milyen érzés tölt el? 6. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen felfelé, a fejed irányába. Milyen érzés? 7. Lélegezz a középből kiindulva, de most egyidejűleg mindkét irányba. Milyen érzés tölt el? 8. Lélegezz kb. egy karhossznyi távolságra előre és hátra. 9. Lélegezz jobbra és balra, tehát egyszerre mindkét irányba. 10. Most lélegezz egyszerre valamennyi irányba, lélegezz a "saját aurádba". A légző gyakorlatok az "itt és most" megélését teszik lehetővé, hiszen lélegezni csak most lehet és kell is. Ez mindig állandó. Ha tudatosan nemcsak a légzésre, de ítélkezésmentes megfigyelőként a felbukkanó érzéseinkre is figyelünk, akkor még jobban kiterjeszthetjük tudatosságunkat és a belső forrásunkhoz kötődő kapcsolatunkat. Nem utolsó sorban pedig a mély és tudatos légzés nyugalommal és békével tölt el, így emeli a rezgésszintünket. Ehhez a gyakorlathoz akár kopogtatást is hozzákapcsolhatsz, testi szinten vagy csak a mentális kopogtatást használva.

2010-08-26 20:50:01

Popular Posts

Néhány nyugodt, csodálatos pillanat...

Előfordul, hogy a rohanás és a kihívások közepette úgy érezzük, hogy nem vagyunk elegek ahhoz, hogy megfeleljünk mindennek és mindenkinek és elanyátlanodunk. Nekem ezekben a pillanatokban az EFT-n kívül sok más dolog erőt ad, az egyik a szép, nyugtató és felemelő zene. Az egyik kedvenc "együttesem" ilyekor a Libera, anygyal arcú és hangú kisfiúk csoportja énekel csodálatos dalokat. A legcsodálatosabb daluk számomra a Salva Me, de ez csak egyike a szebbnél szebb dalaiknak. Még kopogtathatunk is közben...Ha nem ismernétek őket: ide kattintva találhatjátok a youtube videót. Salva Me

2011-08-03 18:38:59

Popular Posts

Carol Look hírlevelek

Végre sikerült időt szakítanom arra, hogy fordítsak egy kicsit és be is gépeljem, így négy újabb hírlevél került ki a fordítások közé a következő témákban: energetikai meghívók, teljes kongruencia, gyorsan előrepörgetni az időt, teljes elfogadás. Remélem hasznotokra lesz! Szeretettel, Mónika

2011-07-09 09:56:40

Popular Posts

Heti mantra 2012.10.29.

Az élet örök körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes. Folyton megújul az életem. Minden pillanata friss, új és eleven. Pozitív gondolkodással érem el mindazt, amit akarok. Új nap ez a mai. Új személyiség vagyok. Világomban minden rendben van.

2012-10-29 07:00:13

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.03.28

A múlt héten nem került be mantra a gyüjteménybe, mint láthattátok. A technika nagy úr, főleg ha ingadozó és instabil internetkapcsolat képében tűnik fel. Ezért úgy döntöttem, adok egy hetet magamnak és ennek a történésnek is és közben inkább más dolgokkal foglalkozom, minthogy folyamatos frusztrációként éljem meg az ismételt sikertelenséget. Ma reggel kis félelemmel a szívemben ültem le, vajon engedi-e a technika "ördöge", hogy írjak a blogomra. Nos, majd meglátjuk... A heti mantra ezért a félelmekkel kapcsolatos: Bár félek a félelmeimtől, most mégis kapcsolatot teremtek velük, kész vagyok arra, hogy átéljem őket és elengedjem őket az életemből. Minden nappal egyre több félelmemet semlegesítem és még teljesebbé válik az életem. Köszönöm!

2011-03-28 07:03:56

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.07.27.

Én magam vagyok a teljesség és a jóság, megvan bennem a tökéletes bölcsesség és feltételnélküli szeretet, és mikor a belső hangotkövetem, akkor mindezeket érvényre juttathatom! Béke!

2011-07-27 06:33:01
October/29/2011

Ezt a protokollt a sokízületi gyulladás (rheumatoid arthritis) komplex EFT kezelésére állítottam össze. A sokízületi gyulladás egy nagyon fájdalmas és komoly autóimmun betegség, mikor a szervezet maga ellen fordul, és a merevvé teszi saját magát, a mozgás sok formáját fájdalmassá téve, így „pihenésre” kényszeríti a szervezetet.

Mikor a lelki okokat keresgéltem a szakirodalomban, könnyedén összeállíthattam egy hosszú listát azokról a személyiség tulajdonságokról és szokásmintákról, melyek az ebben a kórban szenvedőket jellemzik. Ezek alapján készítettem egy kérdésekből álló segédanyagot, mely segíthet beazonosítani azt, hogy a kliens életében mik lehetnek a betegség gyökér okai. Ezeket a cikkben a megfelelő résznél megtaláljátok.

Louis L. Hay szerint ennek a betegségnek a kiváltója a hatalom és tekintély mély kritikája és megkérdőjelezése (magunké és másokéi is) a személyen belül. A következőkben be szeretném mutatni, hogy hogyan lehet több oldalról is kezelni ezt a betegséget az energia terápia, főleg az EFT segítségével.

Munka a klienssel:

  1. Mivel a fájdalom és az aggodalom felületes, beszűkült légzést eredményez, én mindenképpen ezen dolgoznék először ráhangolódásképpen.

„Bár beszűkült és felületes a légzésem…” „Bár a tüdőkapacitásom csak…%-át használom most,….”

2. Ha a kliens fájdalmak közepette érkezik hozzánk, mindenképpen jó ötlet a testi tünetek és a fájdalom csökkentése vagy megszüntetése, mert utána a kliens – ha nem osztja meg a figyelmét a fájdalom, – könnyebben és tisztább fejjel tud majd odafigyelni és ráhangolódni a közös munkára, jobban jelen tud lenni. Mikor a fájdalommal dolgozunk, kérdezzünk rá annak természetére (nagyság, szín, elhelyezkedés, tapintás, illat, halmazállapot, mozog-e stb.). Ebben segíthet az Imagineering technika, mikor mutató ujjunkat képzeletbeli lámpásként először egy egészséges testrészhez érintjük, megcsodáljunk annak egészséges színét és érzetét.  Majd ujjunkat egy beteg testrészre helyezve azt is megszemléljük, és az egészséges testrész színét, fényét, ragyogását és kellemes érzetét átvisszük erre a részre is, amíg teljesen el nem tűnik a beteg kép.
Egy másik lehetőség Stacy Vornbrok protokollja a fájdalom sejtszintű elengedésére. Íme, a protokoll, melyet Csontos Ágnes fordított magyarra:

Szokásszerű fájdalom – a fájdalom szokása

Karate kézél:

Bár még mindig itt tárolom ezt a szokásszerű fájdalmat/szokássá vált fájdalmat a  (testrész) minden egyes sejtjében, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam. (ismételd meg háromszor)

Mély levegő

Szemöldök kezdete: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden egyes sejtjében.

Szemsarok: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden egyes ínszalagjában.

Szem alatt: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész)…(minden egyes inában….) inaiban.

Orr alatt: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) (minden egyes csontjában) csontjaiban.

Állpont: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) (minden egyes ízületében) ízületeiben.

Kulcscsont: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden porcában.

Kar alatt: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden szövetében.

Csuklópont: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden egyes idegében.

Szemöldök kezdete: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden egyes izomszalagjában

Szemsarok: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden hártyájában.

Szem alatt: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) minden egyes bőrsejtjében.

Orr alatt: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész)-emben lévő nedvekben.

Állpont: Itt tárolom ezt a szokássá vált fájdalmat a (testrész) izom és idegrostjaiban.

Kulcscsont: Megengedem a (testrész-emnek, hogy végre elengedje ezt a szokássá vált fájdalmat valamennyi sejtemből.

Kar alatt: A többé nincs szüksége a (testrész)-emnek arra, hogy továbbra is ragaszkodjék ehhez a szokássá vált fájdalomhoz, és a (testrész)-em most azt választja, hogy ellazul, és elengedi ezt a szokássá vált fájdalmat.

Csuklópont: Engedélyt adok a (testrész)-emnek arra, hogy elengedje ezt a szokássá vált fájdalmat valamennyi sejtből és valamennyi sejt receptorból, sejtjeim valamennyi részéből.

Mély levegő

Valamennyi anyag, ami valaha bekerül a testünkbe, hagy egy energetikai nyomot a testünkben – van egy bizonyos energia-rezgése, ami ott rezeg a testünkben. Amíg ez a nyom/jel létezik bennünk, ez arra ösztökél minket, hogy újra együnk/igyunk ebből az anyagból. Ezért is olyan nehéz megszabadulni

függöségeinktől. Fontos hát, hogy egy-egy műtét után kitisztítsuk a rendszerünket, és elengedjük azt a kémiai anyagot, amit például az altatáshoz használtak – vagy egyéb gyógyszerek még bennünk rezgő nyomait. (Erre nincs forgatókönyv- ezt mindenki saját maga állítsa össze) fontos tudni azt, hogy naponta legfeljebb 2 kémiai anyag nyomát lehet elengedni, kitisztítani.

További hasznos technika a fájdalom kezelésére: a fájdalom kergetése

3. Hitrendszerünkön való munka: Sokszor hisszük azt – részben a társadalom és az orvosok véleménye miatt -, hogy valami gyógyíthatatlan, vagy legfeljebb csak szinten tartható, de nem engedhető el az energia mezőnkből. Ezt a hiedelmet is kezelni kell, főleg, ha nem csak időszakos, hanem hosszan tartó vagy végleges pozitív eredményeket szeretnénk elérni. Például a vitatkozó kopogtatással vagy a Pat Carrington féle Választások Trio módszerrel sokkal könnyebben tudunk hitrendszerünkön változtatni a pszichológiai reverzió felerősödése nélkül.

Gary Craig Lehetőségek Palotája című anyagában is hasznos eszközöket találhatunk, mikor is életünket szobákra osztva: pl. a munka és üzlet területe, kapcsolatok szobája, szabadidős tevékenységek, egészség, tanulás/ fejlődés, család/ barátok és a spiritualitás, listát készíthetünk azokról a hiteinkről (falfirkákról), melye a szobáinkban vannak. Nekem a szerelemben nincs szerencsém… A pénzt csak kemény munkával lehet becsületesen megkeresni…Az élet egy siralomvölgy…

4. Az immunrendszer megerősítése és a méregtelenítés elősegítése is nagy szolgálatot tehet. Mivel autoimmun betegségről van szó, én ezt a lépést semmiképpen sem felejteném ki. „Bár le van merülve az immunrendszerem”…. „Bár az immunrendszerem már sohasem lesz a régi”…

5. Ha túl globális a probléma vagy rá akarunk döbbenni a gyökér okra vagy okokra, a következő 30 kérdés segíthet, melyeket a lelki okok tanulmányozása alapján állítottam össze.

  • Fordulok-e magam ellen?
  • Érzem-e, hogy szeretnek? Szeretem-e magam?
  • Hajlamos vagyok-e kritikára, neheztelésre?
  • Becsülöm-e magam?
  • Szeretettel tekintek-e másokra?
  • Uralkodnak rajtam, kihasználnak?
  • Az élet szép?
  • Gyenge az immunrendszerem?
  • Perfekcionista vagyok?
  • Folyton nyüzsgök, soha nem állok le?
  • Mindent egyedül akarok csinálni és nem adok ki munkát a kezemből?
  • Nem tudok lazítani? Görcsös vagyok?
  • Folyton ugrásra készen állok?
  • Mindig korrigálni, kipótolni akarom mások munkáját?
  • Sokszor elégedetlen vagyok az elért eredményekkel?
  • Mereven ragaszkodom a normákhoz, szabályokhoz, régi rendszerekhez és szokásokhoz?
  • Állandóan magyarázkodom?
  • Nem fordítok magamra elég időt?
  • Túl szorgalmas és önfeláldozó vagyok?
  • Túlságosan is türelmes vagyok másokkal és sok terhet vállalok magamra?
  • Mártír típus vagyok, amolyan „állítsátok meg Terézanyut”?
  • Van bennem elfojtott – és sokszor be nem vallott agresszió?
  • A környezetemmel kapcsolatban mereven viselkedem?
  • Ragaszkodom az igazamhoz, nem vagyok kompromisszum képes?
  • Hajlamos vagyok az elkedvetlenedésre, kiégésre vagy a depresszióra?
  • Van bennem fel nem dolgozott harag?
  • A szellemi és lelki merevségemet túlkompenzálom testi aktivitással?
  • El tudom magam engedni és egyszerűen élvezni az életet, a pillanat szépségét?
  • Kínosan becsületes vagyok?
  • Jól veszem a változást és a kínos helyzeteket?

Ha bármelyikre igen a válasz, kezeljük külön aspektusként és engedjük el/ semlegesítsük.

6. Belső Béke Eljárás: Az előbbi kérdéseknél keressünk specifikus emlékeket, melyek azokat alátámasszák és naponta 2-3 emléket semlegesítsünk a kopogtatás segítségével. Pl. túl kritikus magatartás, perfekcionizmus, teljesítménykényszer, agresszió, merevség (testi, lelki, szellemi, spirituális), túlságosan lelkiismeretes hozzáállás, ragaszkodás a múlthoz stb.

7. Ha sikerült egy viselkedésmintát vagy negatív programot elengedni, helyettesítsük egy pozitív, minket támogató hittel. Ebben segítségünkre lehet a fül körüli kopogtatás, mikor a fül felső peremétől kezdve a fül mögött 6-7 pontban egészen majdnem az alsó fültőig végigkopogtatjuk a bőrt – itt találhatók a hármas melegítő rendszer pontjai -, míg pozitív állításokat égetünk be a tudatalattinkba: Szeretlek. Szeretem és becsülöm magam. Szeretettel tekintek másokra. Az életem irányítása a saját kezemben van. Szeretem és elismerem magam. Az élet szép! Az immunrendszerem tökéletesen működik. Fájdalom és merevségtől mentesen élek. Tökéletes harmóniában élek a testemmel, a lelkemmel és a szellememmel.

Válasszunk ki egyszerre egy megfelelőt és 3-5 alkalommal kopogtassuk be. Ezt a folyamatot naponta többször ismételjük meg!

8. Mikor úgy érezzük, hogy sikerült semlegesíteni egy negatív aspektust, akkor fogalmazzuk meg a pozitív, elérni kívánt célt és mondjuk ki hangosan és meggyőződéssel jelen időben: Az immunrendszerem tökéletesen működik. Ha érzünk magunkban egy „igen, de” felhangot vagy kétséget, akkor folytassuk a munkát ezen a meggyőződésen.

9. Vizualizáció: Az agykontrollosok számára is ismert vizualizálás is nagy hasznunkra lehet. Elképzeljük magunkat először külső szemlélőként a mindennapi életünkben egészségesnek, tele energiával, majd belépünk a saját testünkbe és a lehető legszínesebben, legérzékletesebben, minden lehetséges érzékszervünket bekapcsolva megéljük és felerősítjük az élményt. (Egy egészséges embertől is kölcsönvehetjük testi rugalmasságát, ha az előbbi gyakorlat nem elég hihető számunkra és nemtudjuk többé elképzelni magunkat teljesen egészségesnek.) Ha három ujjunkat az egyik kezünkön összeérintjük (mutató, gyűrűs és hüvelyk) miközben vizualizálunk, akkor ezzel a stimulussal bármely pillanatban 3 ujjunk összeérintésével előhívhatjuk, aktiválhatjuk és átélhetjük az elménkbe égett pozitív képet.

10. Felkészülés előre a nehezebb helyzetekre – jövő kopogtatás. Ha vannak olyan helyzetek, mikor állapotunk súlyosabb, pl. időjárás változás, stresszes helyzetek stb. akkor elképzelhetjük őket előre és kopogtatással egybekötve egy számunkra megfelelő, pozitív kimenetelű helyzetet vizualizálhatunk.

11. Hála kopogtatás és/vagy Ho’oponopono. Már előre hálát adhatunk azért, hogy megkapjuk – megkaptuk, amit szeretnénk, és úgy vesszük, mintha már teljesen a miénk lenne, így köszönetet mondunk érte. „Hálás vagyok azért, hogy ennyire laza, energikus és fájdalommentes a testem és az immunrendszerem tökéletesen működik.” „Hálás vagyok azért, hogy kicsattanóan egészséges vagyok már hosszú ideje. Sosem voltam még jobban.”

A Ho’oponopono négy mondatával is nagyon eredményes hálakopogtatást csinálhatunk: Sajnálom! Bocsáss meg! Köszönöm! Szeretlek!

12. Carol Look hála listája és hála sétája is nagyban képes növelni az ember rezgésszintjét, ezzel felgyorsítva a Vonzás Törvényének folyamatát.

13. Sokszor a kopogtatás legvégén Robert Smith Faster EFT-jéből kiveszem az utolsó lépést, mikor megfogja a csuklóját és mély kilégzés után azt mondja BÉKE! Csodálatos megnyugvással tölti el az embert, az aggodalmakat egy krónikus betegnél nyugalom váltja fel, mert ez maga gyógyító hatású.

13. Legvégül egy utolsó technikai megjegyzés. A meridián pontok közül néhány kimondottan erre a problémakörre kínál enyhülést.

  • KISUJJ PONT: a feltétlen szeretet erősítése magunkkal és másokkal szemben
  • HÜVELYKUJJ PONT: letargia és szomorúság elengedése
  • KULCSCSONT PONT: kíméletlenség és túlságos kritika elengedése, kedvesség erősítése
  • ORR PONT: belső kapcsolódás önmagunkhoz, megadva az engedély önmagunk irányítására és szeretetére
  • SZEM ALATTI PONT: dogmatikus, szabályoknak alárendelt gondolkodásmód elengedése
  • SKÁLA PONT, A KÉZFEJEN:  a túlteljesítés iránti igény és az érzelmi hidegség elengedése

Remélem adott ez a cikk új gondolatokat és ötleteket arra, hogy hogyan engedjük el végleg életünkből az ízületi panaszokat!

Szeretettel,

Fehér Mónika