Popular post

Popular Posts

Szeretettel üdvözöllek!

Üdvözöllek a blogomon! Itt olyan írásokat olvashatsz az EFT egy-egy területével kapcsolatban, mely éppen foglalkoztat, vagy melyről úgy érzem, hasznos lenne beszélgetni. Ha hozzáfűzni valód, kérdésed vagy ötleted van az adott témakörben, vagy esetleg szeretnél valamiről olvasni, szólj hozzá bátran!

2010-06-12 11:03:56

Popular Posts

Néhány nyugodt, csodálatos pillanat...

Előfordul, hogy a rohanás és a kihívások közepette úgy érezzük, hogy nem vagyunk elegek ahhoz, hogy megfeleljünk mindennek és mindenkinek és elanyátlanodunk. Nekem ezekben a pillanatokban az EFT-n kívül sok más dolog erőt ad, az egyik a szép, nyugtató és felemelő zene. Az egyik kedvenc "együttesem" ilyekor a Libera, anygyal arcú és hangú kisfiúk csoportja énekel csodálatos dalokat. A legcsodálatosabb daluk számomra a Salva Me, de ez csak egyike a szebbnél szebb dalaiknak. Még kopogtathatunk is közben...Ha nem ismernétek őket: ide kattintva találhatjátok a youtube videót. Salva Me

2011-08-03 18:38:59

Popular Posts

A mennyország kapujának kitárása

Ez egy összetett gyakorlat Kurt Tepperweintől. Most csak az előgyakorlatot szeretném ismertetni, mint a légzőgyakorlat egy nagyon szokatlan, de csodálatos és nagyon felemelő formáját. A gyakorlat forrása Tepperwein Mentáltréning című könyve. 1. Figyeld meg a légzésed. Ne siettesd és ne is próbáld lassítani. Érezd, hogy a levegő átjárja a tested. 2. Csak tüdőd balfelével lélegezz. (Ott érezd, arra koncentrálj!) 3. Csak tüdőd jobb felével lélegezz. 4. Most lélegezz tüdőd mindkét felével. 5. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen lefelé, egészen a lábujjadig. Érezd a "légzés kiegyenesítő erejét". Milyen érzés tölt el? 6. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen felfelé, a fejed irányába. Milyen érzés? 7. Lélegezz a középből kiindulva, de most egyidejűleg mindkét irányba. Milyen érzés tölt el? 8. Lélegezz kb. egy karhossznyi távolságra előre és hátra. 9. Lélegezz jobbra és balra, tehát egyszerre mindkét irányba. 10. Most lélegezz egyszerre valamennyi irányba, lélegezz a "saját aurádba". A légző gyakorlatok az "itt és most" megélését teszik lehetővé, hiszen lélegezni csak most lehet és kell is. Ez mindig állandó. Ha tudatosan nemcsak a légzésre, de ítélkezésmentes megfigyelőként a felbukkanó érzéseinkre is figyelünk, akkor még jobban kiterjeszthetjük tudatosságunkat és a belső forrásunkhoz kötődő kapcsolatunkat. Nem utolsó sorban pedig a mély és tudatos légzés nyugalommal és békével tölt el, így emeli a rezgésszintünket. Ehhez a gyakorlathoz akár kopogtatást is hozzákapcsolhatsz, testi szinten vagy csak a mentális kopogtatást használva.

2010-08-26 20:50:01

Popular Posts

Carol Look hírlevelek

Végre sikerült időt szakítanom arra, hogy fordítsak egy kicsit és be is gépeljem, így négy újabb hírlevél került ki a fordítások közé a következő témákban: energetikai meghívók, teljes kongruencia, gyorsan előrepörgetni az időt, teljes elfogadás. Remélem hasznotokra lesz! Szeretettel, Mónika

2011-07-09 09:56:40

Popular Posts

Heti mantra 2012.10.29.

Az élet örök körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes. Folyton megújul az életem. Minden pillanata friss, új és eleven. Pozitív gondolkodással érem el mindazt, amit akarok. Új nap ez a mai. Új személyiség vagyok. Világomban minden rendben van.

2012-10-29 07:00:13

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.03.28

A múlt héten nem került be mantra a gyüjteménybe, mint láthattátok. A technika nagy úr, főleg ha ingadozó és instabil internetkapcsolat képében tűnik fel. Ezért úgy döntöttem, adok egy hetet magamnak és ennek a történésnek is és közben inkább más dolgokkal foglalkozom, minthogy folyamatos frusztrációként éljem meg az ismételt sikertelenséget. Ma reggel kis félelemmel a szívemben ültem le, vajon engedi-e a technika "ördöge", hogy írjak a blogomra. Nos, majd meglátjuk... A heti mantra ezért a félelmekkel kapcsolatos: Bár félek a félelmeimtől, most mégis kapcsolatot teremtek velük, kész vagyok arra, hogy átéljem őket és elengedjem őket az életemből. Minden nappal egyre több félelmemet semlegesítem és még teljesebbé válik az életem. Köszönöm!

2011-03-28 07:03:56

Popular Posts

Minden hétre egy mantra 2011.07.27.

Én magam vagyok a teljesség és a jóság, megvan bennem a tökéletes bölcsesség és feltételnélküli szeretet, és mikor a belső hangotkövetem, akkor mindezeket érvényre juttathatom! Béke!

2011-07-27 06:33:01
April/8/2012

A mai hírlevelet is egy hetekben kapott email üzenet ihlette, melyben egy hölgy azután érdeklődik, hogy mit tehetne, ha nem érkezik a várt gyermekáldás, pedig mind a ketten egészségesek és “képesek” utód nemzésére. A mai orvostudomány a testi-fizikai terméketlenséget képes csupán diagnosztizálni, de a szellemi vagy a lelki terméketlenséget nem. Ugyanis ha tele vagyunk rejtett félelmekkel, kétségekkel, programokkal és emlékekkel, melyek nem támogatják a várandósság békés és egészséges lefolyását, bizony az is okozhat meddőséget.

Az EFT-t nagyon sok féle képpen használhatjuk ebben a probléma körben is. Íme egy kis ötletbörze:

1. Az a stressz, mely a megfoganással vagy annak hiányával kapcsolatos

2. Kinek a “hibája”

3. Túlságos ragaszkodás a megfoganáshoz (görcsösség)

4. Rejtett falfírkák, kétségek és félelmek

5. A változástól való félelem

6. A testi tünetek és fájdalmak

7. A problémakörhöz kapcsolódó pozitív és negatív érzelmek

8. Biztonság kérdése

9. Elég jó vagyok-e ahhoz, hogy…

10. Negatív családi minták tovább örökítése

11. Identitás-probléma

12. Az álmaink-céljaink és egy gyermek összeegyeztethetősége

13. Rossz emlék (szexuális vagy lelki bántalom)

14. Halálfélelem

15. Teremtő képzelet/vizualizálás

16. Hála és ünneplés

Csak néhány ötlet, melyek szerintem a legfontosabb összetevői és aspektusai ennek a problémának, de természetesen ez a lista is bővíthető és személyre szabható.

Én személy szerint – mint szinte minden probléma esetében. legyen az testi vagy lelki – mindenképpen a sztressz szint csökkentésével kezdeném a munkát. A stressz elfedi a tiszta gondolatokat és a logikát, nem teszi lehetővé, hogy hallgassunk az intuíciónkra és fizikai síkon pedig rombolja az immunrendszerünket, már pedig a várandósság nagy kihívás az anya szervezete számára. Mikor egy ideig próbálkozik egy pár és csak nem jön a várva várt gyermekáldás, sok stresszfaktor léphet be az életükbe: az eredmények, kivizsgálások, szexuális élet, megfelelni vágyás stb. kapcsolatos stressz.

Dolgozzunk először ezen:

“Bár annyi dolgon jár az eszem, azt se tudom, mire koncentráljak, mégis szeretem és elfogadom magam és ezeket az érzéseket így is.”

“Bár belefáradtam a próbálkozásba és kezdek kétségbe esni, mi van, ha nem lehet gyermekem…”

“Bár úgy érzem, hogy már nem is tudok többé tisztán gondolkodni, annyi féle lehetőség van és mindenki mást mond, nem tudom, hogy mihez kezdjek és kihez forduljak…”

A test pontjain pedig lehetséges emlékeztető mondatok:

  • Annyira elfáradtam
  • Ha az eredményekre meg a tesztekre gondolok
  • Ha minden megoldási lehetőséget számba veszek
  • Azon tűnődöm és gyötrődöm, hogy miért nem tudok megfoganni
  • Hogyan növelhetném az esélyeket
  • Mit gondol rólam a férjem?
  • Nem tudom, melyik megoldást válasszam!
  • Mindenki mást mond, annyira össze vagyok zavarodva!
  • Bárcsak tudnám, mi segíthet hozzá a várandóssághoz!
  • Annyi külső és belső nyomást érzek!
  • Lehet, hogy kifutunk az időből és a lehetősségekből
  • Most kell cselekedni!
  • Mi lenne, ha kicsit lazítanék?
  • Ha egy kicsit másra összpontosítanék?
  • Elmehetnénk valahova és jól érezhetnénk magunkat…
  • Ez lehetővé tenné, hogy tisztábban gondolkozzam
  • Hallgathatnék az intuíciómra
  • De annyira szeretnék már gyereket!
  • Annyira szeretnék már anya lenni!
  • Annyira szeretném megajándékozni a férjem egy babával!
  • Most mégis tudatosan a nyugalomra törekszem!
  • Abból nem lehet baj!
  • Az csak jót hozhat!
  • Nyitott vagyok minden megoldási lehetőségre!

Kinek a “hibája”… ezt a kérdést amilyen hamar csak lehet semlegesítsük, mert csak vádaskodáshoz vezet – vagy önvádhoz, vagy a másik esetleges meggyűlöléséhez. Saját szavainkkal mondjuk el, hogy mit érzünk és kopogtassunk közben. Nagyon megnyugtató!

Túlságosan, görcsösen ragaszkodunk a megfoganáshoz: A görcsös ragaszkodás soha nem vonza be a vágyának tárgyát, pont ellenkezőleg, elijeszti. Megint csak azt ajánlom, hofy adjunk hangot – akár eltúlozva is – minden vágyunknak, ne cenzúrázzuk őket, csak mondjuk ki, ami eszünkbe jut. A ragaszkodás elengedése nem azt jelenti, hogy feladjuk a vágyainkat és nem teszünk érte többé, hanem azt, hogy elfogadjuk az Univerzum jó szándékát és bízunk abban, hogy a kiküldött üzenet visszhangra talál.

Rejtett falfírkák, kétségek, félelmek: Ezekről később is beszélünk majd, de meglehet, hogy gyermekkorban vagy később kaptunk olyan programokat a minket körülvevő szülőktől – verbálisan vagy non-verbálisan – hogy annyira élhetetlenek vagyunk, hogy nem lehet senkit és semmit ránk bízni, olyan linkek vagyunk, mint apánk stb. Ne hagyjuk ezeket figyelmen kívül!

A változástól való félelem: Egy nő teste sokat változik, sokan elhíznak, elvesztik az alakjukat, mellük rugalmasságát, stíráik alakulnak ki, viszerek vagy kialakulhat náluk akár várandóssági cukorbetegség és fogromlás is. Próbáljuk ki magunkon ezen aspektusok hangos kimondásával, hogy vajon van-e bennünk akár minimálisan is ilyen félélem és semlegesítsük.

Testi tünetek, fájdalmak: Két szemszögből is fontos ez a kérdés. Mikor a negatív érzelmekről és stresszről beszélünk, hol érezzük azt a testünkben, milyen színű, formájú, nagyságú és tapintású. Kopogtassunk ezen néhány kört, mert az ott tárolt energiablokkot testi és lelki szinten is eltávolíthatjuk.

A másik aspektus pedig, hogy maga a várandósság, de főleg a szülés fájdalmakkal járhat, nem is kicsivel. Az ezektől való félelem is kialakíthat lelki meddősséget.

A problémakörhöz kapcsolódó pozitív és negatív érzelmek:

  • félelem
  • harag (magamra, világra, férjemre, másokra)
  • nyugtalanság
  • kétségek, hogy mit kellene kipróbálni, kihez kellene fordulni, meddig kellene még próbálkozni
  • túl idős vagyok
  • bár az a legnagyobb vágyam, hogy anya/apa legyek, mégsem sikerül
  • nőként hasznavehetetlennek érzem magam
  • a testem becsapott és hátba támadt
  • senki nem ért meg, csak sajnálkoznak rajtam
  • nem értem mi és miért történik ez pont velem
  • ez nem fair, mindenki másank van gyereke, aki meg sem érdemli
  • soha nem leszek ezen túl
  • nem tudom ezt így folytatni
  • el tudom-e majd tartani
  • túl nagy felelősség
  • semmire, főleg magamra nem lesz időm
  • megérdemlem ezt a babát
  • jó anya leszek
  • jó ember vagyok
  • sok mindent tudok nyújtani
  • nagy szeretetet és biztonságot tudok nyújtani

A biztonság kérdése:

  • nem biztonságos újra meg újra próbálkozni
  • csak elkeserít és csalódni fogok
  • nem biztonságos várandósnak lenni, bajom lehet, akár meg is halhatok
  • a férfiak ebben a gazdasági helyzetben nem nyújtanak biztonságot
  • a férjemtől fogok függeni
  • nem lesz elég pénzünk ahhoz, hogy mindent megadjunk a gyereknek
  • gyereket szülni erre a világra
  • sőt magamtól kell majd megvonni dolgokat

Elég jó vagyok ahhoz, hogy…?

Ezt már említettem az előbb, de hangsúlyozni szeretném, hogy magunk elfogadása, mint nő, leendő anya és közben feleség és nő nagyon fontos. Ha ezt megkérdőjelezzük, az bizony okozhat olyan energetikai és lelki blokkot, mely lelkileg és szellemileg meddővé tesz. Ugyanez elmondható természetesen a férfiakról és az Ő énképükről is.

Negatív családi minták tovább örökítése:

Ha a saját gyermekkorunk nem volt túl szép, akkor kialakulhat bennünk egyfajta félelem, hogy ne akarjuk tovább vinni ezt a fajta mintát és megnyomorítani a saját gyermekünket. Ez természetesen kemény dió, ha elkapunk magunkban egy mintát, amit nem akarunk továbbadni, dolgozzunk rajta bátran EFT segítségével és enegedjük el. Ugyanakkor nincs tökéletes szülő és még a legjobbak is követnek el hibákat, tehát az sem jó megoldás, ha tökéletességre törekszünk.

Identitás problémák:

  • ki leszek, ha megszületik a baba?
  • olyan leszek, mint anyám/apám?
  • vagy teljesen eltünök és mindent felülír az anyaság
  • nem akarok eltűnni

Az álmaink-céljaink és egy gyermek összeegyeztetése:

  • van-e helye az életemben egy gyermeknek
  • és ha nem lesz elég időm a karrieremre
  • és ha nem lesz elég időm és türelmem erre a gyerekre
  • ha a kapcsolatunk a férjemmel megváltozik
  • nem utazgathatok többé
  • nem lesz pénz és idő tanfolyamokra

Rossz emlékek ( szexuális, lelki vagy gyermekkori):

Gyermekkori bántalmazás, szeretetlenség, vagy háttérbe szorulás egy másik gyermek miatt, szüleink elhidegülése egy gyermek érkezése miatt vagy bárkié, akiket gyermekként ismertünk, ezenkívül sexuális bántalmazás vagy erőszak is hozzájárulhat ehhez a problémához. Ha a trauma túl mély, kérjünk meg egy szakembert vagy egy tapasztalt EFT gyakorlót, hogy segítsen.

Halálfélelem: bár egyre kevesebb nő hal meg gyermekszülés közben, de még előfordulhat, sőt a kisbaba élete fölötti aggodalom is létrehozhat érzelmi blokkot. Semlegesítsük őket az EFT segítségével.

Teremtő képzelet és vizualizáció: Aki olvasta a titkot vagy bármilyen Vonzás Törvénye könyvet, jártas az agykontroll vagy az NLP terén, az tudja, milyen fontos az, hogy pozitív dolgokat várjunk az élettől. Ha elképzeljük magunk előtt egy nagy, színes kivetítőn, hogy egészséges, mosolygós kisbabánkat tartjuk a karjaink között, összemosolygunk boldogan is szerelmesen párunkkal és ennél csodálatosabban már nem is érezhetnénk magunkat, belevonva a lehető legtöbb érzékünket – érezzük a baba finom hintőporos illatát, tapintsuk selymes bőrét, halljuk gőgicsélését – és mindehhez még kopogtatunk is…napi szinten ismételve és átélve ezt a csodás érzést, az növeli a rezgésünk és kiküldi azt az üzenetet az Univerzumbe, hogy készek vagyunk a baba fogadására és bízunk az Univerzumban, hogy elküldi nekünk a vágyunk. Ne féljünk a csalódástól, semlegesítsük a félelmet EFT-vel.

Ezt természetesen már csak akkor használjuk, ha a kétségeinket, félelmeinket és negatív gondolatainkat elengedtük, egyébként még több belső ellenállást eredményezhet.

Hála és ünneplés:

Végül adjunk hálát, hogy már útban van felénk gyermekünk, ne türelmetlenkedjünk, csupán higgyük el és tudjuk, hogy így van. Ünnepeljen a lelekünk és mosolyogjunk a világra! Használhatjuk a mágikus Ho’oponopono technikát is, a négy szóval: szeretlek, sajnálom, bocsáss meg, köszönöm!

Remélem, hogy segíthettem ezzel a kis áttekintéssel! Ha kérdésetek vagy sikeretek van, melyet szeretnétek megosztani velem, kérlek benneteket, írjatok az eft@mudita.hu címre!

Jó kopogtatást!

Szeretettel,

Fehér Mónika