Popular post

Popular Posts

Szeretettel üdvözöllek!

Üdvözöllek a blogomon! Itt olyan írásokat olvashatsz az EFT egy-egy területével kapcsolatban, mely éppen foglalkoztat, vagy melyről úgy érzem, hasznos lenne beszélgetni. Ha hozzáfűzni valód, kérdésed vagy ötleted van az adott témakörben, vagy esetleg szeretnél valamiről olvasni, szólj hozzá bátran!

2010-06-12 11:03:56

Popular Posts

A mennyország kapujának kitárása

Ez egy összetett gyakorlat Kurt Tepperweintől. Most csak az előgyakorlatot szeretném ismertetni, mint a légzőgyakorlat egy nagyon szokatlan, de csodálatos és nagyon felemelő formáját. A gyakorlat forrása Tepperwein Mentáltréning című könyve. 1. Figyeld meg a légzésed. Ne siettesd és ne is próbáld lassítani. Érezd, hogy a levegő átjárja a tested. 2. Csak tüdőd balfelével lélegezz. (Ott érezd, arra koncentrálj!) 3. Csak tüdőd jobb felével lélegezz. 4. Most lélegezz tüdőd mindkét felével. 5. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen lefelé, egészen a lábujjadig. Érezd a "légzés kiegyenesítő erejét". Milyen érzés tölt el? 6. Lélegezz a középből kiindulva függőlegesen felfelé, a fejed irányába. Milyen érzés? 7. Lélegezz a középből kiindulva, de most egyidejűleg mindkét irányba. Milyen érzés tölt el? 8. Lélegezz kb. egy karhossznyi távolságra előre és hátra. 9. Lélegezz jobbra és balra, tehát egyszerre mindkét irányba. 10. Most lélegezz egyszerre valamennyi irányba, lélegezz a "saját aurádba". A légző gyakorlatok az "itt és most" megélését teszik lehetővé, hiszen lélegezni csak most lehet és kell is. Ez mindig állandó. Ha tudatosan nemcsak a légzésre, de ítélkezésmentes megfigyelőként a felbukkanó érzéseinkre is figyelünk, akkor még jobban kiterjeszthetjük tudatosságunkat és a belső forrásunkhoz kötődő kapcsolatunkat. Nem utolsó sorban pedig a mély és tudatos légzés nyugalommal és békével tölt el, így emeli a rezgésszintünket. Ehhez a gyakorlathoz akár kopogtatást is hozzákapcsolhatsz, testi szinten vagy csak a mentális kopogtatást használva.

2010-08-26 20:50:01

Popular Posts

Néhány nyugodt, csodálatos pillanat...

Előfordul, hogy a rohanás és a kihívások közepette úgy érezzük, hogy nem vagyunk elegek ahhoz, hogy megfeleljünk mindennek és mindenkinek és elanyátlanodunk. Nekem ezekben a pillanatokban az EFT-n kívül sok más dolog erőt ad, az egyik a szép, nyugtató és felemelő zene. Az egyik kedvenc "együttesem" ilyekor a Libera, anygyal arcú és hangú kisfiúk csoportja énekel csodálatos dalokat. A legcsodálatosabb daluk számomra a Salva Me, de ez csak egyike a szebbnél szebb dalaiknak. Még kopogtathatunk is közben...Ha nem ismernétek őket: ide kattintva találhatjátok a youtube videót. Salva Me

2011-08-03 18:38:59

Popular Posts

Carol Look hírlevelek

Végre sikerült időt szakítanom arra, hogy fordítsak egy kicsit és be is gépeljem, így négy újabb hírlevél került ki a fordítások közé a következő témákban: energetikai meghívók, teljes kongruencia, gyorsan előrepörgetni az időt, teljes elfogadás. Remélem hasznotokra lesz! Szeretettel, Mónika

2011-07-09 09:56:40

Popular Posts

Heti mantra 2012.11.05.

Az élet szeret engem és gondoskodik rólam!

2012-11-05 07:00:08

Popular Posts

Eszmecsere a szúnyogokkal...

Az elmúlt hetek egyikében Naszály túrára mentünk barátok társaságában. A nagy esőzések után még több volt a szúnyog, mint az évnek ebben a szakában megszokott. Nekem azt mondják édes a vérem, mert általában nagyon hamar megtalálnak és számtalan szúnyogcsípés díszeleg rajtam akár hetekig is, mivel érzékeny vagyok a szúnyogcsípésekre. Így indultam neki ennek a túrának is, azzal a nem titkolt aggodalommal, hogy bizony pöttyös leszek jó ideig utána. Aztán mikor az erdő széléhez értünk, eszembe jutott valami...a hatodik érzék.:) Elkezdtem kopogtatni arra, hogy a szúnyogok számára érdektelen célpont vagyok, így békén hagynak és így nem kell, hogy akár egy életét is kioltsam. Az állítások részben egyes szám első személyben hangzottak el - magamban, mentális kopogtatásként -, " Nem találnak érdekesnek a szúnyogok", "észre sem vesznek", "magasabb szinten rezgek, mint ők, így nincs velem dolguk", részben viszont nekik címeztem az állításokat "Békességben létezhetünk egymás mellett", "elegendő más táplálékot is találhattok rajtam kívül" (itt nem a barátokra gondoltam, akikkel együtt voltunk, inkább azokra az erdei állatokra, akik hitem szerint nem kezelik a szúnyogcsípést olyan érzékenyen, mint én), " ha nem bántotok én sem kell, hogy ellenetek forduljak" stb. Néhány percig erre koncentrálva baktattam a csapat mögött, majd megnyugodva csatlakoztam hozzájuk. Hemzsegett az erdő a szúnyogoktól és a kullancsoktól, körbe-körbe repkedtek bennünket, mégis csupán egyetlen csípéssel megúsztam az egész túrát, míg mások nem voltak ilyen szerencsések. Meg kell jegyeznem, hogy az elmúlt hétvégén elfelejtettem kopogtatni túra elején és most nem zártam ilyen jó mérleggel a napot.:) Miért is osztottam ezt meg veletek? Mert az EFT gyakran nagyon hatásos módszer állatokkal kapcsolatos problémáknál is, állatorvosok is használják, és gondoljunk csak bele, ez olyan kicsit, mint a proxi kopogtatás. "Használd mindenre!"- ez Gary Craig, az EFT alapítójának a jelmondata. Tehát bátran légy kreatív, vesztenivalód nincs...

2010-06-21 19:13:12

Popular Posts

Heti mantra 2012.10.29.

Az élet örök körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes. Folyton megújul az életem. Minden pillanata friss, új és eleven. Pozitív gondolkodással érem el mindazt, amit akarok. Új nap ez a mai. Új személyiség vagyok. Világomban minden rendben van.

2012-10-29 07:00:13
April/19/2011

Életünk legtöbb területén egy nagyobb siker vagy egy győzelem eléréséhez bizony kitartás szükséges. Ez tény! Persze nem feledkezhetünk meg azokról az “egy perces csodákról”, melyek olyan jól ismertek az EFT-ben is. Előfordul, hogy néhány perces kopogtatás után akár évtizedek óta fenálló fizikai tüneteket, fóbiákat, függőségeket tudunk végleg a hátunk mögött hagyni. Tehát ne korlátozzuk a saját esélyeinket azza, hogy úgy gondoljuk, csak kemény, kitartó munka vezethet a sikerhez. Legyünk nyitootak minden lehetséges módra, mely hozzásegíthet bennünket az áhított sikerhez.

Sok dolgoban azonban nincs helye a kétségnek: a kitartás elsődleges tényezője a tartós sikernek. Gondoljunk egy kiemelkedő sportteljesítményre, egy jól felépített szakmai vagy üzleti karirre, egy boldog és harmónikus párkapcsolatra vagy egy életmódváltásra, melyet szükségessé tesz életünkben valami, ami fontos számunkra.

Valami olyan fontos nekünk, hogy mindent megteszünk a siker érdekében, de aztán hiba csúszik a számításba… bár tudjuk, hogy mit “kellene” tennünk, mégis valami arra sarkall bennünket, hogy helyette mást vagy pont az ellenkezőjét tegyük. Aztán pedig jön a lelkiismeretfurdalás és az önmarcangolás: “miért vagyok ilyen gyenge… miért nem tudok kitartani… mindenkinek sikerül, csak nekem nem… nem lehet ennyire gyönge az akaraterőm… szégyellem magam stb.

Ezek az érzések nemhogy közelebb, hanem távolabb visznek az áhított célunktól, hiszen az önbecsülésünket és a magunk iránt érzett elfogadást és szeretetet tépázzák meg, pedig hát miért akarnánk sikerhez segíteni valakit, akit nem szeretünk eléggé?!

Nem szabad elfelejtenünk valamit: ha valamiről tudjuk, hogy jót tenne nekünk és mégsem tesszük vagy pont az ellenkezőjét cselekedjük, akkor biztosak lehetünk abban, hogy belső ellenállással, pszichológiai reverzióval állunk szemben, mert egy részünk vagy több úgy értelmezi ezt a sikert, hogy nem érdemeljük meg, nem biztonságos elérnünk, így az önszabotázs csak minket véd, a mi érdekünkben történik. Nem feltétlenül az akaraterőnk gyenge, de a belső harcok mindig legyőzik a legerősebb elszántságot is egy idő után, ha nem engedjük útjukra őket.

Ha ilyen érzésekkel szembesüls, akkor remélem hasznosnak találod majd a következő kopogtató szekvenciát:

Alapállítás/ráhangolódás

Mialatt a karate ütés ponton kopogtatsz bármely kezeddel, ismételd ezeket a mondatokat hangosan (de le is cserélheted a szavakat magadra vonatkoztatva).

“Bár nem vagyok elég kitartó életem ezen területén (ide beillesztheted az adott kihívást, melyel szembesülsz), mégis mélyen és teljes egészében elfogadom magam így is.”

“Bár tudom, hogy nincs ebben a dologban elég kitartásom, mégis elfogadom ezt magamban, és ezzel eggyütt is szeretem magam.”

“Bár úgy gondolom, hogy lehetnék sokkal kitartóbb is, most mégis úgy döntök, hogy megbocsátok magamnak és mindenki másnak mindenért, ami hozzájárult ehhez a helyzethez.”

SZÖ: Nem vagyok elég kitartó.

SZSZ: Sajnos nincs elég akaraterőm.

SZA: Tudom, hogy nem vagyok elég kitartó.

O: Sokkal kitartóbbnak kellene lennem.

Á: Sokkal kitartóbb szeretnék lenni.

KCS: Sokkal kitartóbb akarok lenni.

KA: És mégsem megy.

F: Újra és újra csalódnom kell magamban.

SZÖ: Újra és újra kudarcot vallok.

SZSZ: És ez annyira frusztrál.

SZA: Miért nincs elég kitartásom?

O: Talán egy korlátozó hiedelem gátol meg benne?

Á: Vagy egy bennem élő negatív program?

KCS: Miért nem sikerül ebben kitartóbbnak lennem?

KA: Pedig annyi mindenben kitartó vagyok.

F: Akkor ebben miért nem?

SZÖ: Ezek szerint nem az akaraterőmmel van gond?

SZSZ: Mi okozhatja ezt nálam vajon?

SZA: Talán egy bevésődött negatív emlék?

O: Valami, amire nem is emlékszem tudatosan?

Á: Vajon mi lehet ennek az akaratgyengeségnek az oka ebben a helyzetben?

KCS: Szeretném tudni, mi akadályoz meg abban, hogy ebben a dologban is kitartó legyek.

KA: Úgy döntök, hogy tudatosan vagy öntudatlanul is kész vagyok azt a valamit végleg és teljesen elengedni.

F: És kitartóbb akarok lenni ebben a dologban is.

SZÖ: Úgy döntök, hogy azt a kitartást veszem kölcsönbe…

SZSZ: amit más területeken olyan természetesen és sikeresen alkalmazok.

SZA: Úgy döntök, hogy azt a kitartást veszem kölcsönbe…

O: amelyet mások olyan könnyedén alkalmaznak ebben a helyzetben.

Á: Úgy döntök, hogy minden egyes sikeres pillanatért ünneplem magam…

KCS: és büszke vagyok magamra.

KA: És úgy döntök, hogy szükségtelen a sikertelen pillanatok fölötti síránkozás és önbüntetés

F: hiszen ezek a pillanatok a tanulási folyamatom egy-egy mérföldkövei,


SZÖ: melyek megerősítik a kitartásomat és az akaraterőmet ezután.

SZSZ: Úgy döntök, hogy minden nap teszek egy kis lépést.

SZA: És minden sikert megünneplek.

O: Tisztelem és szeretem magam, mert kész vagyok szembenézni ezzel.

Á: Már ez is azt mutatja, hogy van kitartásom.

KCS: És tudom, hogy siker vár rám,

KA: mert megérdemlem.

F: Köszönöm, hogy elég erőt és képességet kaptam a fejlődéshez és a kitartáshoz.

Végy egy mély lélegzetet és engedd, hogy bármely érzés, emlék vagy tapasztalat felszínre törhessen és ha valamilyen emlék felbukkan, akkor kopogtasd le nullára az intenzitását, hogy többé ne okozhasson önszabotázst!

Jó kopogtatást és sok sikert kívánok!

Mónika